دلبند من عسلدلبند من عسل، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه سن داره
آیسا و عمادرضاآیسا و عمادرضا، تا این لحظه: 8 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره

معجزه های مامان و بابا

رنگ ها و شکل های هندسی با طعم کبه

1392/8/7 8:32
1,440 بازدید
اشتراک گذاری

اینروزها که خدا با وجود یه فرشته کوچولو زندگی مارو نقاشی کرده این فرشته خانوم هم بیکار ننشسته و هرروز از خودش هنری در میکنه. عشق اینروزهای دخترک من بعد از اب بازی و رنگ بازی جعبه ی مداد شمعی هاشه و میتونه یک ساعتی با  یه کاغذ و چندتا مداد سرگرم بشه. البته بجز نقاشی روی کاغذهاش روی تمام بدن خودش هم نقاشی میکشه. و تند وتند هم به خودش میگه میدادی شدم یا  چه نازه چه گشنگه

امروز میخوام اخرین اثار هنری پیکاسوی خونمون رو اینجا به یادگار بگذارم.

  وقتی ازش پرسیدم این چیه کشیدی؟ جواب داد مایی!! (همون ماهی خودمون) وقتی اینارو میکشید زیر لب با خودش میخوند: "به به ماهی..." چند بار هم نشون من داد و برام گفت که ماهی ها با هم دوستن. الهی من قربونت بشم دخترک با استعداد من.

 اینجا من براش شکل کشیدم تا توی شکل هارو رنگ کنه اما خوشش نیومد و خودم رنگ کردم.

 

بعد هم روی کاغذ رنگی عین همون شکل ها را بریدم تا دخترک بیشتر با مفهوم رنگ ها و البته شکل های هندسی آشنا بشه.

 

 

سه رنگ اصلی یعنی زرد و آبی و قرمز را میشناسه و همینطور سبز و صورتی که صوتلی تلفظ میکنه.

مداد شمعی هاشو به پاش میکشه چه کنم دست برداره.یعنی هرچی میگم انگار نه انگار!!!

 ببخشید که این پست زیادی عکس عکسی شد.

طرز تهیه کبه برنجی فقط به خاطر دوست عزیزم مامان دوقلو ها به ادامه مطلب اضافه شد.

تهیه کبه برنجی.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده=250گرم

برنج نیم دانه=یک بیمانه

سیب زمینی = یک عدد متوسط

بیاز =یک عدد بزرگ

سبزی معطر پلویی مثل جعفری و پیازچه و ...

گردو به دلخواه

 ادویه فلفل سیاه نمک

روغن برای سرخ کردن

طرزتهیه:
بیاز را کمی تفت میدهیم گوشت را اضافه میکنیم +ادویه+فلفل سیاه +نمک+ سبزی به ترتیب. به دلخواه میتوان گردو و یا کشمش بسته به ذائقه اضافه یا کم کرد.

در مرحله بعدی سیب زمینی و برنج  را در اب می گذاریم یه خورده زردجوبه برای تغییر رنگ برنج و نمک اضافه میکینم تا با برنج ببزه مثل کته بختن معمولی (بدون روغن) وقتی برنج بخت ان را  همراه سیب زمینی میکوبیم تا خمیر مانند بشه بعد کمی از برنجها بر می داریم توی دستمون بهن میکنیم وازمواد گوشتی مقداری وسط ان می گذاریم ومیبندیم به طوری که مواد برنجی دور تادور مواد گوشتی را بگیره بعد روغن را داغ میکنیم وکبه ها را یکییکی سرخ میکنیم وگرم گرم نوش جان می کنیم.

موقع سرخ کردن کبه ها روغن در ما هیتا سرد نشود و کبه ها به همدیگه نچسبند . بهتره یکی را در روغن گذاشته و بگذاریم دمای روغن برگردد بعد یکی دیگه اضافه کنیم. در غیر اینصورت ترک بر میدارن و از هم باز میشن. نوش جان

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (26)

مامان سهند و سپهر
7 آبان 92 9:23
اي جون من
عسلي خوشگلي دلم برات تنگ شده بود عشيشم
خاله جون روي دست و پاهات نقاشي نكش خوشگل من
ماماني سهند و سپهر عاشق اين شكل ها هستند البته من براشون پازلشو گرفتم و كلي حال مي كنن و مي چينن شكلها رو توي جاهاشون. شمام براي عسل بگير. من از گلدونه ها گرفتم. مدل هاي مختلف داره يكيش شكلهاست. حيوانات و ميوه ها و وسايل نقليه و همه چي داره.
البته اين طوري هم كه خودت ابتكاري درست كردي خيلي خوبه و خيلي حال ميده كلي چيز هم بچه ياد مي گيره كه مي تونه خودش يه چيزايي درست كنه.
اي جيگر اين عسلي رو بخورم من با اين مايي كشيدنش
آفرين خاله جون سهند و سپهر كه هنوز هم شكلهاي خط خطي مي كشن بازم خودت ماشالا هنرمندي.


مرسي خانومي
حق با شماست آماده هاش هست ولی اینجوری وقتی با کمک خودش درست میکنم بیشتر براش جنبه بازی داره و خوشش میاد پازل هاش برای بچه های بزرگتر جذابه. البته من قبلش توی شهر خودم گشتم فقط میوه ها را پیدا کردم. میخواستم بدم نجاری درست کنه گرون در میومد اینه که ابتکار به خرج دادم
مامان سهند و سپهر
7 آبان 92 9:24
اوممممممممم
به نظر خوشمزه مياد ماماني.
به به
ممنونم ازت كه دستورشو برام گذاشتي
در اسرع وقت مي پزمش
آخه مي دوني من خيلي شكمو ام....
پختم خبر ميدم و عكس هم ميگيرم فقط اميدورام بتونم و وا نره
دستت درد نكنه مامان كدبانو


خواهش ميكنم عزیزم. ما اینجا معمولاً برای ویارونه میبریم اما کسی را ندارم براش ویارونه ببرم اگه خواستی بپزی کاری نداره فقط موقع سرخ کردن باید خیلی مواظب باشی روغنش سرد نشه که وا بره؟!!!
دیگه اینکه من قبلاً درستیدم گذاشته بودم فریزر برای همین از مراحل اولیه عکس نداشتم!!!
مامان سهند و سپهر
7 آبان 92 10:34
مامان سهند و سپهر
7 آبان 92 10:42
ميگم يه سوالي
اگه برنجش نيمدونه نباشه اشكالي داره ؟
راستي خصوصي رو چك كن.

اگه بتونی خوب ورزش بدی که کاملاً شبیه خمیر بشه اشکالی نداره!!!! خوبی نیم دونه اینه که چسبندگیش بیشتره. همین !!!!
خصوصي ندارم که یعنی کجاست؟

مامان سهند و سپهر
7 آبان 92 10:54
يه سوال فني ديگه . اسمش چه جوري تلفظ ميشه ؟
به همسر گرامي اسمشو اعلام كنم


ک یا تلفظ ضمه و به با تلفظ کسره و ه هم که سکون داره
کُبِه
مامان سهند و سپهر
7 آبان 92 10:55
دوباره گذاشتم خصوصي رو


الان اومد. ممنون که گفتین.
لیلا
7 آبان 92 11:35
سلام دوست مهربونم و گلم
مدتی نبودم که بهتون سر نزدم . این دخمل ما چقدر ناز و بانمک شده الهی فداش بشم
از طرف من حسابی ببوسش

ووووووووووووووووي عزیزم. خوشحالم برگشتی. فکر کردم تعطیل کردی. بازم سر بزن
مامان پريسا خانوم
7 آبان 92 13:48
سلام عزيزم آخييييييييي چه ماهي قشنگي دختر منم ني ني مي كشه عكسشو تو وبلاگم گذاشتم يعني در طول روز همش داره نقاشي مي كشه مامان جون خودت رو بيشتر معرفي كن تا بيشتر باهات آشنا بشم
منصوره
8 آبان 92 8:29
عسل خانم مثل عسل خوردنی هستی
مامان سهند و سپهر
8 آبان 92 10:03
سلام ماماني
خوبي؟
عسلي خوبه ؟
ماماني توي پرسش و پاسخ سوال مهمترين تجربه رو گذاشتم بيزحمت بيا و نوشته ت و اونجا هم بذار تا همه استفاده كنند اگر دوست داشتي البته.
ديگه چه خبر؟ خوب و خوشي؟

باشه عزیزم. ممنونم. شما خوب باشید ما هم خوبیم
مامان پريسا خانوم
8 آبان 92 12:18
سلام عزيزم
نميدونم چرا نميتونم با رمزي كه دادي وارد بشم مگه فارسي نبايد بنويسم؟


عزیز تلگرافش کردم
مامان پريسا خانوم
8 آبان 92 17:48
مامان خانوم مطمئني رمز يه چيز ديگه نيست؟ من نميتونم بازش كنم خودت امتحان كن ببين با اين رمز باز ميشه


آره عزیزم مطمئنم. البته برای خودم هم دفعه اول باز نکرد. اما بار دوم باز شد
๓αяγα๓ gΘℓï
8 آبان 92 22:05
خدا حفظش کنه .. منم کبه برنجی میخوام ..


مرسی خاله جون....
اگه اینجا بودین حتماً براتون آماده میکردم. درست کردنش کار سختی نیست ها
م
9 آبان 92 10:22
سلام ممنون چه نقاشیهای خوبی؟ آفرین عسل خانم نه من به همه لینک ها نمیتونم سر بزنم
م
10 آبان 92 16:34
من دلم گرفته است هر چه می روم نمی رسم رد پای دوست… کوچه باغ عشق… سایبان زندگی کجاست ؟؟؟؟
مامان بردیا شیطون
12 آبان 92 14:38
من قبلا توی شهر ایلام که مسافرت رفته بودم دیدم و خوردم خیلی خوشمزه بود
اونجا دستورش رو گرفته بودم
چند روز پیشم درست کردم عالی شد....
**************
شما کرد هستید؟؟؟؟؟؟

*****************

ماشالا دخمل خوشگلی دارین
خدا حفظش کنه....
به منم سر بزنین


خيلي خوش اومدين به شهر ما
آره عزیزم کرد هستیم و خوشحالم که خوشتون اومده
لطف کردین بازم بیاین این طرفها
م
12 آبان 92 15:07
گوشیم مونده خونه دوستم رفتم بگیرم, دیدم بیست تاپیام دارم بازش کردم دیدم:دوستم نوشته گوشیت مونده خونه ی مابیا ببرش!!! ^_^ یعنی مخ در حد خیار:||
مامان زینب
13 آبان 92 0:38
عسل خاله خوشگل خاله چهره ی معصوم و دوست داشتنی تو هر دلی را به لرزه میندازه واقعا نقاشی های که کشیدی زیباست چون نشون میده بالاتر از سنت دنیای اطرافت درک می کنه آفرین شیرین عسلم مامانی از دخترمون بخواه شکل یه آدم بکشه بذارش ببینیم آزمون هوش گودیناف در موردش چی می گه اینم یه بوس که البته به شیرینی عسلمون نیست .

اين لطف شما را میرسونه. کوچولوی شما هم خیلی ناز و دوست داشتنیه.
چند باری مثلاً من را کشیده ولی فقط یه خط درازه حالا قد بلند هم نیستم که بگم تصورش این بوده
مامان یسنا
13 آبان 92 13:49
ای جووووونم
چه بامزه کشیدی ماهی رو خوشگلم
نمیدونم چرا اینقد عسلی رو دوسش دارماینو جدی گفتم مامانی
معلومه کبه خیلی خوشمزست.با اجازه دستور تهیه شو پرینت گرفتم تا در اسرع وقت واسه دخترک درست کنم

ممنون عزیزم میگن دل به دل راه داره. ما هم شما را خيلي دوست داریم.
امیدوارم خوشتون بیاد.
مامان بهار
13 آبان 92 22:49
سلام به این مامان خلاق و خوش به حال عسل جون ! عسل جونم ماهی ای که کشیدی خدایی اش خیلی شاهکاره ! بوس بوس بوس
مامان عسل
13 آبان 92 23:07
الهی فدای اون دستای کوچولوت بشم من دختر نازم. ببخشید که کمتر میام وبت. چون میرم سر کار کمتر وقت میکنم بیام. بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس فرشته کوچولوی عزیزم
مهدی فرجی
14 آبان 92 10:29
بی تو چقَدَر زخم زبان خورد رباب

هی غصه بجای آب و نان خورد رباب

هر دفعه که شیر ِ مادرت خشک نبود

با دیدن ِ گهواره ، تکان خورد رباب


گویا غمی تمام دلم را خریده است
قلبم ز عشق بیرق ماتم کشیده است
دیشب صدای خسته ای از روی بام گفت :
قد قامت العزا که محرم رسیده است
مامان بردیا شیطون
14 آبان 92 19:59
مامان عسل جون مرسی سر زدین....

خوشحال شدم....

با تبادل لینک موافق بودین خوشحال میشم..
من شما رو لینک کردم...
عسل جون رو ببوسید

سلامز ممنون از محبتتون
با کمال میل
مریم
16 آبان 92 11:41
عزیزززززززم..الهی بگردم دور این دختر کوچولوی خوشگل..هزار ماشالله دخترتون خیلی نازه! وقتی بچه های کوچولو و بانمکی مثل این عسل خانم دسته گل رو می بینم، دیگه خیلی بی تاب می شم برای اومدن کوشمولوی خودم! فقط حیف که به تازگی عروسی کردیم و آقای همسر هم به زود بچه دار شدن اصلا اعتقاد ندارن! خدا کنه نی نی اینده من هم به همین دلبرکی بشه...ماشالله چقدر هم هنرمند تشریف دارن! داشتم اون پست از پوشک گرفتن عسل خانومی رو می خوندم، یه لحظه با خودم فکر کردم دنیای مادرانگی ها چه پیچیدگی هایی داره و چقدر باید صبور و باحوصله و حتی بااطلاعات و فهمیده! باشی تا بتونی توی هر مرحله کارها و مهارت های موردنیاز فرزندت رو بهش یاد بدی..ولی ناخوداگاه دلم خواست همه این ها رو تجربه کنم..دلم برای نی نی داشتن غنج رفت!
مریم
17 آبان 92 21:42
فکر می کنم ادرس وبلاگم درست برای شما ثبت نشده..واسه همین دوباره گذاشتمش!
آخه نمی خوام وبلاگ تون رو گم کنم!


ممنون عزیزم از لطفتون. در اولین فرصت میام خدمتتون. الان وقتم خیلی کمه
مامان محمدصدرا
18 آبان 92 0:50
الهههههههههههههههی چه دختر نازی. ولی خداییش نقاشیش با توجه به سنش خیلی زیباست. به نظر من حتما به این استعدادش توجه کنید. خوشحال می شم به ما سر بزنی http://mos.niniweblog.com